Söndag Kväll

Äntligen har startlistorna kommit ut inför tävlingen i Gävle nästa helg! Nu känns det riktigt nära och efter en riktigt bra träning idag med Tina, är jag än mer laddad för att dra igång tävlingssäsongen. Vill du kika på startlistor finns de här. 

Jag red igeom båda programmen idag och det kändes bra. Vi började med LB:1 som en uppvärmingsklass och jag hade inte ridit fram honom ordentligt utan jobbade honom ordentlig genom programmet och passade på att utnyttja alla böjda spår genom programmet (vilket ju är en hel del!) Han gick med god takt i ett fräscht tempo och Tina gav oss mycket väl godkänt betyg. Cosmo fick sen en kort skrittpaus och därefter gick vi in i lite skolor och skänkelvikningar innan vi körde på med LA:1. Eftersom vägarna kommer snabbt och det blir lite trångt för stora Cosmo fick jag samla en hel del och varken Cosmo eller jag orkade hålla uppe både tempo och samling, så vissa delar blev i lite undertempo. Men han utförde alla moment mycket väl och med tanke på att han gick så pass intensivt med två program direkt efter varandra lät vi det vara. Både jag, Cosmo och Tina var jättenöjda. Nu ska vi försöka få till ytterligare ett pass i veckan. Förhoppningsvis blir det morgonträning på onsdag innan jag börjar jobba. Planen för veckan ser annars ut som följer:

Måndag: Mamma rider lektion.
Tisdag: Lugnare joggingpass i låg form, helst ute om vädret tillåter
Onsdag: Förhoppnningsvis morgonträning för Tina
Torsdag: Joggingpass, lägre form. Svante kommer och behandlar.
Fredag: Lugnt pass barbacka, skritt.
Lördag: Checka formen med takt och tempo, variera låg och hög form.
Söndag: TÄVLING!!!!


/CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0