Hästar - Glöm aldrig bort att de är hästar!

Hej!
Nej, man får verkligen inte glömma bort att det är stora starka djur vi håller på med. Hur mycket man än skyddar sig och hanterar djuren på ett säkert sätt kan olyckan alltid vara framme. Som ni vet sen tidigare har jag gjort ett par sjukhusvistelser sen jag skaffade Cosmo och igår blev det ytterligare ett. Cosmo hade en liten täckesolycka i vintras där ett halstäcke åkte över huvudet såhan sprang i blindo rätt in i elstaketet flera gånger om. Efter det är han livrädd för knäppande elstaket och nu när marken börjar bli mjuk och fuktig är knäppandet ett faktum när man tar hästarna in och ut ur hagen. Igår skulle jag ta in Cosmo och han blev livrädd, så han hoppade i princip över mig och slog ner mig i backen. Huvudet fick dig en rejäl kyss i asfalten, så sjukhusbesöket blev en säkerhetsåtgärd för att försäkra sig om att allt var okej. Jag mår efter omständigheterna väldigt bra. Är lite såsig i huvudet och stel och mörbultad i kroppen, men annars är det bra som sagt.
Även att Cosmo är stor och lite värre i tempramentet än många andra hästar vill jag bara påminna er alla som håller på med hästar oavsett storlek och humör att även den snällaste lilla ponny kan bli rädd. Och när en häst blir rädd försvinner alla spärrar, alla regler och all lydnad. Tumma aldrig på säkerheten och var rädda om er!
/CC

Kommentarer
Postat av: veronica

Men du e värsta katten med nio liv!!!!!!! känns som om du och Linn från dressyrmupparna.se har lite gemensamt med era fuxkillar. Krya på dig

2012-03-17 @ 20:40:34
URL: http://teamdalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0